Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem
e-mail: aldona.las@op.pl
25.06.2020 r.
Temat : Summer Holiday . Letnie Wakacje .
Zapamiętaj te słówka :
beach - plaża
beach ball - piłka plażowa
beach chair - leżak
bucket and spade - wiaderko i szpadelek
flip-flops - klapki
float - dmuchana zabawka do pływania
googles - gogle do pływania
ice - cream - lody
palm tree- palma
sand - piasek
sand castle - piaskowy zamek
sea - morze
seashell- muszelka
sun - słonce
suncream - krem do opalania
Utrwalaj te słówka klikając w ten link
Link do lekcji : https://www.youtube.com/watch?v=GXXPxP5NUSM
Gdy już zapamiętasz te słówka zrób test , który znajduje się na końcu tego nagrania .
Życzę dobrej zabawy .
A wszystkim dzieciom życzę szczęśliwych wakacji : HAPPY HOLIDAY !!!
19.06.2020 r.
Temat: Kartka z wakacji.
Zapisz w zeszycie słówka z podręcznika str. 58
like - lubię - 4
town - miasto - 2
white - biały - 3
island - wyspa - 1
Cyferki oznaczają miejsca do uzupełnienia kartki z wakacji
- Ćwiczenie 15 str. 58 - podręcznik
Przeczytaj treść z kartki do babci( Dear Grandma), uzupełniając luki podanymi słowami
- wykonaj w ćwiczeniówce ze str. 56 ćwiczenia 13 i 14.
podpowiedz: in - w
boats - łodzie
Love - Pozdrawiam
05.06.2020 r.
Temat: Poznajemy nazwy środków transportu.
Zapisz słówka w zeszycie i zapamiętaj:
car - samochód
lorry - ciężarówka
bus - autobus
plane - samolot
tractor - traktor
boat - lodka
train - pociąg
- wykonaj w ćwiczeniówce: ćwiczenie: 9 i 10 str. 54
- powtórz słówka z 2 ostatnich lekcji
w ćwiczeniówce na stronie 80 w Unit 7 są słówka: sprawdź czy już wszystkie pamiętasz.
04.06.2020 r.
Temat : Wyrażenia: there is, there are. Ćwiczenia .
Czy pamiętasz te wyrażenia z poprzedniej lekcji ?
There is - jest, znajduje się
There are - są, znajdują się
Wykonaj ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem wyrażeń : there is / there are
Ex 3 i 4 strona 51 - zeszyt ćwiczeń
Ex 5 i 6 strona 52 - zeszyt ćwiczeń
Wykonanie ćwiczeń pomoże ci utrwalić użycie wyrażeń : there is , there are
29.05.2020 r.
Temat : Wyrażenia: there is, they are. Rzeczownik w liczbie mnogiej.
Zapisz w zeszycie i zapamiętaj:
W jezyku angielskim do większości rzeczowników dodając literkę "s" tworzymy liczbę mnoga na przykład:
- river (rzeka) - rivers (rzeki)
- mountain (gora) - mountains ( gory)
- lake (jezioro) - lakes (jeziora)
- town (miasto) - towns (miasta)
- field (pole) - fields ( pola)
- forest ( las) - forests ( lasy)
There is - jest, znajduje się
There are - są, znajdują się
28.05.2020 r.
Temat: Cechy krajobrazu.
Zapisz w zeszycie i zapamiętaj słowa:
- river - rzeka
- forest - las
- mountain - góra
- field - pole
- lake - jezioro
- town - miasto
Praca domowa:
- wykonaj z ćwiczeniówki ćwiczenie 1,2 str. 50
-pomaluj obrazki w ćwiczeniu 1 str. 50
22.05.2020 r.
Temat: Planowanie posiłków.
Zapisz w zeszycie :
breakfast - śniadanie
lunch - drugie śniadanie
dinner - obiad/obiado- kolacja
Praca domowa:
- wykonaj z ćwiczeniówki ćwiczenie 13 str. 48
- w ćwiczeniu 14 napisz po 2 potrawy które lubisz jeść na: śniadanie, drugie śniadanie i na obiad.
21.05.2020 r.
Temat: Food. Jedzenie.
Zapisz w zeszycie :
Can I have pizza and salad ? - Czy mogę prosić o pizzę i sałatkę?
carrots - marchewka
peas - groszek
strawberries -truskawki
ice cream - lody
Praca domowa:
Wykonaj z ćwiczeniówki ćwiczenia :1 i 2 ze strony 76
Zapamiętaj słowa z Unit 6 strona 80 - ćwiczeniówka.
15.05.2020 r.
Temat : Historyjka obrazkowa.
Zapisz w zeszycie :
Who is he? - Kim on jest?
Can I have three onions, please? - Czy mogę prosić o 3 cebule?
Here you are! - Proszę (gdy coś podajesz)
Watch out! - Uważaj!
- otwórz podręcznik na stronie 48 i przyjrzyj się historyjce obrazkowej
Praca domowa:
Spróbuj zrobić ćwiczenia 9 i 10 strona 46 - ćwiczeniówka.
14.05.2020 r.
Temat :Co lubi Remy ?
Zapisz w zeszycie :
He likes .- On lubi .
He doesn't like - On nie lubi .
Zapisz słówka w zeszycie :
- onions - cebule
- peas - groszki
- mushrooms - grzyby
- fish - ryba
- carrots - marchewki
- tomatoes - pomidory
- Wykonaj ćwiczenia 7 i 8 z ćwiczeniówki strona 45
Praca domowa:
Zapamiętaj nowe słówka i wyrażenia z lekcji.
08.05.2020 r.
Temat: He likes. I like .Wyrażenia : I don't like, he doesn't like.
Zapisz w zeszycie :
bread - chleb
grapes - winogrona
fish - ryba / ryby
cheese - ser
mushrooms -grzyby
strawberries -truskawki
cake - ciasto
chocolate - czekolada
pizza - pizza
wpisz nowe słówka do słownika internetowego i wysłuchaj jak je prawidłowo wymawiać
Zapisz i zapamiętaj :
I like pizza .- Ja lubię pizze
I don't like fish.- Ja nie lubię ryb.
He likes pizza .- On lubi pizze.
He doesn't like fish.- On nie lubi ryb.
Praca domowa:
Zapamiętaj nowe słówka i wyrażenia z lekcji.
07.04.2020 r.
Temat: Wild animals. Opis zwierząt.
- zapisz w zeszycie i zapamiętaj słowa:
beak - dziob
wings - skrzydła
fins - pletwy
swim - pływać
tail -ogon
legs - nogi
fly - latać
Przykładowy opis kangura:
Kangaroo
It's got two big legs and two small arms. It's got a strong tail. It can jump.
Praca domowa:
Narysuj w zeszycie rekina (shark) lub delfina ( dolphin) i napisz 3 zdania o tym zwierzęciu. Patrz na przykład opisu kangura z lekcji.
30.04.2020 r.
Temat: Wild animals. Utrwalanie słownictwa.
- utrwal słówka z poprzedniej lekcji:
snake - waz
bear - niedźwiedź
panther - panter
fly - latać
swim - pływać
climb - wspinać się
- spróbuj napisać nazwy poznanych zwierząt z pamięci tłumacząc z języka polskiego na język angielski
Praca domowa:
- utrwalaj nazwy zwierząt, z pomocą lekcji w poniższym linku oraz zapamiętaj nowe nazwy zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=xEuKkApEBME
24.04.2020 r.
Temat: Opisywanie zwierząt.
- zapisz w zeszycie i zapamiętaj słowa.
snake - waz
bear - niedźwiedź
panther - panter
fly - latać
swim - pływać
climb - wspinać się
- poproś kogoś dorosłego aby wpisał nowe słowa w słowniku internetowym- Diki i wysłuchaj jak wymawiać słowa.
Praca domowa:
- narysuj w zeszycie panterę, pomaluj ja i podpisz w języku angielskim:
I've got a long tail. I can fly but I can't jump.
- zapamiętaj poznane słowa z lekcji.
23.04.2020 r.
Temat: Części ciała zwierząt.
- zapisz w zeszycie i zapamiętaj słowa.
beak - dziob
wings - skrzydla
fins -pletwy
tail - ogon
- poproś kogoś dorosłego aby wpisał nowe słowa w słowniku internetowym- Diki i wysłuchaj jak wymawiać słowa.
- zapisz wyrazenia:
It has got - to ma
It hasn't got - to nie ma
Praca domowa:
- narysuj papugę w zeszycie i podpisz w języku angielskim jej części ciała
- zapamiętaj poznane słowa i wyrażenia.
17.04.2020r.
Temat: Dzikie zwierzęta - utrwalanie słownictwa.
- powtórz słówka z poprzedniej lekcji:
1) monkey - małpa
2) bear - niedźwiedź
3) tiger - tygrys
4) hippo - hipopotam
5) parrot - papuga
6) elephant - słoń
7) snake - wąż
8) giraffe - żyrafa
- narysuj w zeszycie 2 wybrane zwierzęta i podpisz w języku angielskim
- ćwicz podane słówka ze słownikiem: Diki
Praca domowa:
Zapamiętaj słówka z lekcji i ich polskie znaczenie.
https://www.youtube.com/watch?v=in5ZEVh486E
16.04.2020 r.
Temat: Animals in the jungle. Nazwy dzikich zwierząt.
- zapisz w zeszycie i zapamiętaj słowa:
1) monkey - małpa
2) bear - niedźwiedź
3) tiger - tygrys
4) hippo - hipopotam
5) parrot - papuga
6) elephant - słoń
7) snake - wąż
8) giraffe - żyrafa
Link do lekcji:
https://www.youtube.com/watch?v=in5ZEVh486E
Praca domowa:
Zapamiętaj słówka z lekcji i ich polskie znaczenie.
3.04.2020 r.
Temat: Can you fly? - czy umiesz latać?
Napisz temat do zeszytu oraz to co pod tematem.
- Can you fly? -Czy umiesz latać?
- Can you swim? - Czy umiesz pływać?
- Can you climb? - Czy umiesz wspinać się?
- Can you run? - Czy umiesz biegać?
Praca domowa:
Zapamiętaj pytania z lekcji i ich polskie znaczenie.
2.04.2020 r.
Temat: "I can, I can't. Co potrafię a czego nie potrafię.
Napisz temat do zeszytu oraz to co pod tematem.
- sprawdź czy już znasz te słówka - napisz polskie znaczenie:
climb -
dance -
jump -
run -
swim -
walk -
- poznaj nowe słówka:
fly - latać
sing - śpiewać
ride a horse - jeździć konno
I can - umie/potrafię
I can't - nie umiem /nie potrafię
Praca domowa:
Dopisz po jednym zdaniu o tym co potrafisz i czego nie potrafisz robić według wzoru:
I can dance.
I can ...
I can t ride a horse.
I can't ...
27.03.2020 r.
Temat: "I can jump" - poznawanie słownictwa.
- zapisz temat do zeszytu
- wpisz słówka do zeszytu i naucz się na pamięć:
1) dance - tańczyć
2) walk - spacerować
3) run - biegać
4) climb - wspinać się
5) jump - skakać
6) swim - pływać
Słowa angielskie wpisz do słownika internetowego i wysłuchaj wymowy słówek.
Aldona Podsiadła
20.03.2020 r.
Link do lekcji – https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Lesson
Subject: Wyrażenia there is/there are – ćwiczenia
-wykonaj ćwiczenia – link do ćwiczeń https://learningapps.org/6393512
Utrwalić słówka z piosenki "My room vocabulary song in English for kids" z YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=tFBCeOYZFjw
|